Jak využít konec roku?

Bilancování a plánování.

Někdo to má rád, někdo ne, někdo to miluje (já!). Chci vám ukázat, proč je dobré se do toho pustit – alespoň v minimalistické verzi.

Konec prosince totiž ke zhodnocení a bilancování přímo vybízí. Navíc mi připadá, že mezi Vánoci a Novým rokem vzniká prostor se zajímavou energií. Přirovnala bych to k momentu, kdy už jste vzhůru, ale ještě nemusíte vstát z postele.

Přesně v tomto období vždycky vytahuju nový diář, který jsem dostala pod stromeček a spolu s tím letošním začínám přepisovat a plánovat. A od té doby, co jsem objevila Year Compass to celé dostalo nový rozměr. Vřele vám ho doporučuji stáhnout a vyplnit – je zdarma a krásně vás provede. A pro ty, co tomu nechtějí věnovat až tolik času, jsem tu sepsala zkrácenou verzi a na závěr přidávám tipy jak si naplánovat podnikatelské cíle v příštím roce.

Vemte si tužku a zápisník a pojďte si odpovědět na následující otázky.

Zhodnocení roku

  1. Jaké byly vaše největší zážitky a nejsilnější prožitky tohoto roku?
  2. Tři největší úspěchy.
  3. Tři největší výzvy a poučení z nich plynoucí.
  4. Váš loňský rok v jedné větě:

Plán na příští rok

  1. Kde byste chtěli za rok být? Zasněte se a buďte ve své představě odvážní a konkrétní.
  2. Co byste pro to mohli nebo měli udělat?

A teď prakticky…

Kolik potřebuju vydělat peněz?
Jak toho dosáhnu?
Komu a kolik čeho prodám?

Byznys plán

  1. Kolik peněz potřebujete každý měsíc vydělat?
  2. Kolik byste chtěli vydělat za celý rok?
  3. Je to reálné? Kolik by to bylo měsíčně?
  4. Jak byste toho mohli dosáhnout?
  5. Co prodáváte? Kolik vaše jednotlivé produkty stojí? Kolik kusů jich stačí prodat každý měsíc?

Marketingový plán

  1. Které měsíce budou těmi hlavními prodejními a kdy budete mít dovolenou?
  2. Jaké kampaně budete dělat a kdy? Rozepište si k jednotlivým měsícům.
  3. Kde prodáváte? Co k tomu potřebujete? Sociální sítě, mailová databáze apod.
  4. Kde si budujete komunitu?
  5. Píšete články? Posíláte newsletter?
  6. Pracujete na svém PR?
  7. Platíte si reklamu? Kde a jakou?

Podařilo se? Máte čísla a plán v bodech?

Protože jakmile víte, jaký je váš cíl, můžete k němu okamžitě zamířit a lépe se drží směr, abyste nesešli z cesty.

Pokud jste článek jen přečetli a nic si nenapsali – nečekejte, že vám k něčemu bude…Věnujte tomu alespoň půlhodinku, i hrubý plán má velký přínos. Rozpracovat ho můžete kdykoli později.

Poslední doporučení – nejlepší je čtvrtletní plánování, na jehož konci je i zhodnocení předchozího období a kroků, které jste podnikli. Opakujeme to, co funguje a snažíme se to zefektivnit. Zbavíme se toho, co zabralo příliš mnoho času, bylo komplikované a neneslo výsledky. Nic složitého 🙂

Pokud cítíte, že v tomhle nechcete být sami, můžeme se na to podívat společně.

Další zajímavé články