Kde máte svou komunitu? Předpokládám, že teď hodně z vás odpoví, že na sociálních sítích. Trávíme na nich spoustu času, takže je to logické. Našli jste si síť, na které jsou vaši ideální klienti a teď ji využíváte. Trošku problém ale je, že o všechny kontakty můžete přijít, ani nebudete vědět jak. Nejhorší scénář by byl, že Facebook nebo Instagram prostě najednou nebude. Ale může se i stát, že vám někdo hackne účet a vy už k němu nikdy nezískáte zpátky přístup. (Nechci zbytečně strašit, ale opravdu se to děje.)
Právě proto je super mít pojistku – emailovou databázi.
Sbíráte emaily od vašich současných nebo potenciálních klientů. Oni musí potvrdit svůj souhlas, takže díky tomu je opravdu můžete využít pro zasílání newsletterů a prodejních nabídek. Podmínkou také je, že musí mít možnost se z této databáze kdykoli odhlásit.
Jak se dá budovat emailová databáze?
- Přihlášení k odběru newsletteru na vašem webu. Nicméně pokud nemáte super kvalitní newslettery, jejichž sláva se šíří sama anebo velmi věrné fanoušky, kteří vás prostě chtějí číst pravidelně, moc nových kontaktů takto nenasbíráte.
- Vaši zákazníci, kteří si od vás koupí nějaký produkt. Součástí obchodních podmínek bývá souhlas se zasíláním nabídek a marketingových sdělení.
- Ta nejjednodušší a nejlepší možnost – získáte emailovou adresu výměnou za hodnotný obsah zdarma – MAGNET.

Jako magnet můžete nabídnout v podstatě cokoli – dřív byly velmi populární e-booky, dnes jsou to spíše jednoduché checklisty, meditace, vizualizace nebo zábavné kvízy.
Samozřejmě je důležité, aby magnet dával smysl v celé vaší pyramidě produktů. Musíte znát své zákazníky, vědět, jaký problém řeší a co je zajímá, jaká forma jim vyhovuje a na základě toho magnet vytvořit.
Důležité je, aby na magnet navazoval další prodej – např. digitálního produktu nebo vaší služby / konzultace.
Jakmile máte magnet vytvořený, je třeba ho umístit ke stažení na tzv. landing page a připojit emailový software (MailerLite, Ecomail, SmartEmailing apod). Tuto část doporučuji svěřit šikovné virtuální asistentce.
Vám už potom stačí sdílet odkaz na landing page magnetu, kde má klient možnost si ho stáhnout. Zadá svůj e-mail a přes tzv. double opt-in formulář ho potvrdí. V dalším emailu potom už dostane magnet ke stažení. A vy dostanete jeho kontakt. Win-win situace.
Shrnutí
- Mailová databáze je vaše jistota (narozdíl od sociálních sítí).
- Magnet musí být lákavý a hodnotný, aby vám zákazník chtěl dát email.
- Vyberte si emailingový nástroj a vytvořte si účet.
- Umístěte magnet na landing page, kde si ho můžou klienti stáhnout.
- Na magnet musí navazovat prodej – myslete na to v následné emailové sekvenci.
Přemýšlíte, jaký magnet je pro vaše klienty ten nejvhodnější? Můžeme to vymyslet spolu, rezervujte si se mnou konzultaci.
A pokud si chcete ušetřit hromadu práce a začít sbírat kontakty do dvou týdnů, zvolte mou službu MAGNET OD A DO Z, kdy to spolu nejen vymyslíme, ale magnet pro vás i vytvořím a zařídím umístění na web a propojení s emailovým softwarem.